Föredrag

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”5573″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_custom_heading text=”Ett vinnande bemötande” el_id=”ett-vinnande-bemotande”][vc_column_text]Bemötandet är ett ständigt aktuellt ämne för alla som jobbar med människor.Att arbeta med människor är väldigt roligt, men tar också ibland kraft och energi. Vad är det som ger oss lusten och inspirationen, och vad gör vi när energin sviktar?     

Detta är ett föredrag som riktar sig till alla som vill sätta fokus på bemötandet. Utgångspunkten är att alla som arbetar med människor i grunden är bra på bemötande. Ungefär som att Björn Borg hade en coach trots att han var världsbäst på tennis.

Redskapen kan användas av alla som är intresserade av sin professionella utveckling, kommunikation och motivation. Den lilla personalgruppen som vill prata om bemötandet internt, frontlinjepersonal som vill vidareutveckla sitt kompetensområde eller det stora företagseventet eller kick-off? Önskas heldagsseminarium, halvdagsseminarium, 2-3 timmar eller entimmes inspirationsföredrag? 3 eller 300 personer?  Jag skräddarsyr efter era önskemål!  Jag är ansluten till Sveriges Talare.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row” css=”.vc_custom_1550054534110{background-color: #d8d8d8 !important;}”][vc_column][vc_custom_heading text=”Några ord från Länsförsäkringars utvärdering…”][testimonials hide_photos=”1″ category=”Länsförsäkringar”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”SDI – Personal strengths” el_id=”sdi-personal-strengths”][vc_column_text]SDI-  Strength Deployment Inventory ®,  är ett väl beprövat verktyg som utvecklar medarbetarnas samarbetsförmåga. Det består av en serie kartläggningar som baseras på RAT; Relationship Awareness Theory. Teorin som skapades av Dr Elias Porter bygger på fyra teser och handlar om människor i relationer i två olika förutsättningar: dels när allting går bra och dels när du möter motstånd eller är i konflikt. På den här kursen övar deltagarna på att kommunicera bättre, utifrån de motiv som driver individen. Någon motiveras av andra personers väl och ve, någon om gruppens väl och ve, någon har målet som drivkraft och för någon annan är vägen till målet, det som motiverar. Genom att lära sig vilka drivkrafter som motiverar beteendet hos sig själv och andra kan man utveckla sin kommunikationsförmåga och lära sig hantera konflikter på ett mycket produktivare sätt.

Utbildningen föregås av en kartläggning på nätet med frågor att besvara och styrkor att rangordna.

Passar alla arbetsgrupper, max 10 personer per grupp. Endags- eller tvådagars seminarium.[/vc_column_text][vc_single_image image=”5574″ img_size=”large” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”En flygvärdinnas betraktelser” el_id=”en-flygvardinnas-betraktelser”][vc_column_text]Flyger ni samma sträcka varje dag? Följs alltid besättningen åt? Flyger ni direkt hem efter landningen i New York? Hur många flygningar gör du som flygvärdinna per månad? Varför finns det flytväst men ingen fallskärm? Vilken utbildning har ni flygvärdinnor? Har du varit med om någon incident någon gång? Varför har man flygvärdinnor ombord, räcker det inte med piloter? Hur påverkas flygvärdinnor av tidsskillnad? Kan man vänja sig vid jetlag? Är du med i 10 000-meters-klubben?

Du får svar på (nästan) alla frågorna i föredraget 😉[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”Skrivinspiration” el_id=”skrivinspiration”][vc_column_text]Är du så illa tvungen att skriva i jobbet? Tycker du att du ”fastnat” i ditt skrivande? Behöver du inspiration och tips hur du skriver Klarspråk? Hur tränger dina texter genom bruset?

Att skriva ihop bokstäver till text kan alla som gått grundskolan. Men vad är det som gör vissa texter mer intressanta och enkla att läsa? Hur kan du skriva så att du fångar en läsare att läsa mer än rubriken och i bästa fall ingressen? Vilka typsnitt och bilder lämpar sig till ditt budskap?

Vi använder journalistens knep och verktyg. V tränar, diskuterar och delar erfarenheter och ger varandra feedback på varandras texter. Lämplig tidsinvestering är en heldag, men finns också som 3 tillfällen, en halv dag per tillfälle.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”Referenser”][vc_column_text]

  • Region Skåne
  • Stockholms stad
  • Länsförsäkringar
  • Svenska Kyrkan
  • American Express
  • Stena
  • Swedbank
  • Klippans Kommun
  • Siemens
  • Folktandvården
  • Elite Hotels
  • Trygghetsrådet
  • Proffice
  • Friskis & Svettis
  • Väla Köpcentrum
  • Marknadsföreningen: Helsingborg, Västerås
  • Linköping City Airport
  • Team Olmed
  • Handelsbanken
  • Pocket Shop
  • Den Norske Bank
  • TCO
  • Sveriges Trafikskolors Riksförbund
  • Wetterhälsan
  • SML-IT
  • Castellum
  • Helsingborgs Stad
  • Göteborgs Stad
  • Lernia

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

1 kommentar

Kommentarer är stängda.