Det senaste om Norwegians skandaler

Hittade den här:

Det senaste om Norwegians skandaler

Det är klart att den fångar mitt intresse, eftersom jag fortfarande läser alla nyhetsbrev och artiklar som skrivs om flygbranschen som jag kan hitta.
En del är inte värda att kommentera, andra berör mig.

Varför den här artikeln berör är därför att jag är övertygad om att de bolag som kommer överleva i slutändan är de som har en bra attityd mot sina resenärer, som har en fungerande kundtjänst och personal som mår bra. Säkerheten på flygplan handlar nästan alltid om den ”mänskliga faktorn”, och därför är personalen jätteviktig.

Priset på biljetten är en faktor, men alla kan inte vara billigast och då kommer några att tvingas konkurrera med annat än pris.
Det kan såklart vara flygplatsen Bromma/Arlanda som valet står mellan. Eller om bagaget kan checkas in flera sträckor eller bara en. Eller bekvämligheten på planen.

Eller är det så att man vill behandlas respektfullt på marken och i luften, speciellt om något händer.
Inte som boskap eller ”jobbig kund”.

Jag hoppas det kommer finnas något bolag kvar som har service som främsta mission, för jag är helt övertygad om att de kunderna finns som sätter det som första prioritet.
Men det finns bara om kunderna är villiga att betala för det såklart, för service kostar.
Åtminstone lite mer, men det beror ju på vad man jämför med.

Förlorad arbetsinkomst eller egenbetalda hotellnätter kostar ju det också.

Lämna ett svar